Coeditat per Casa Amèrica Catalunya i La Ochava Ediciones, acaba de ser publicat el llibre “Entredichos. Osvaldo Bayer, 30 anys de polèmiques”, de Fabián d'Aloisio i Bruno Napoli. L'obra ha aixecat una enorme expectació a l'Argentina, on el periodista, escriptor, investigador i guionista cinematogràfic Osvaldo Bayer és una referència intel·lectual de primer ordre. Conscients de l'ascendent de l'autor de la cèlebre “La Patagonia rebelde”, d'Alosio i Napoli han compilat 7 de les més destacades polèmiques que en els últims decennis Osvaldo Bayer ha mantingut amb periodistes i intel·lectuals del seu país. “Entredichos. Osvaldo Bayer, 30 anys de polèmiques”, que conté textos inèdits i cartes de l'arxiu personal de Bayer, ha estat presentat a l'Auditori Jorge Luis Borges de la Biblioteca Nacional de l'Argentina, i es distribueix al país austral i Espanya.
Casa Amèrica Catalunya coedita “Entredichos”, una compilació de les principals polèmiques mantingudes per l’intel·lectual argentí Osvaldo Bayer
En la introducció al seu llibre, d'Aloisio i Napoli sostenen que la selecció de les set polèmiques en ell contingudes respon al “interès” que encara hi generen els temes abordats: l'exili i els possibles retorns, la violència, el lloc dels intel·lectuals en estat de situació política, el peronisme, el col·laboracionisme amb la dictadura, el dinar de l'escriptor Ernesto Sabato –i altres intel·lectuals com ara Jorge Luis Borges- amb el general Videla o la literatura de justificació arribada la democràcia.El 14 de febrer de 2008, Osvaldo Bayer va participar a Casa Amèrica Catalunya en el multitudinari acte de presentació de “La província flotant. L'exili argentí a Catalunya (1976-2006)", de la historiadora argentina Silvina Jensen, que també intervé en “Entredichos” contextualitzant amb el seu article “Aquestes pertorbadores congruències: Alemanya/Argentina, estimades terres enemigues” la polèmica Bayer – Lorenz de 1979, la primera de les recollides en el llibre. “Entredichos. Osvaldo Bayer, 30 anys de polèmiques”, està auspiciat pel Ministeri d'Educació, la Secretaria de Drets Humans i la Secretaria de Cultura argentins, i ha estat declarat de “Interès Cultural”.