Sessió adreçada a estudiants i professionals de la indústria cinematogràfica.
Cada cop són més les coproduccions que es realitzen a Llatinoamèrica. Des d'Europa sovint es té la tendència a pensar en països europeus com a socis coproductors, quan al continent llatinoamericà les oportunitats no són poques: l'idioma, les noves lleis del cinema i la proximitat cultural faciliten els processos de treball. Per què no virar la mirada cap allà?
Coproduir: on posar l'ull?
Coneixerem alguns exemples i intentarem respondre algunes preguntes: la història defineix el lloc de la pel·lícula? Quin pes té la situació geopolítica? I els marcs legals? A qui i per què pot interessar la història? La competència del mercat europeu amb més pressupostos de producció juga a favor o en contra del projecte?
Els directors de Carajita, el català Ulises Porra i l'argentina Silvina Schneicer, van decidir rodar-hi la seva història. La directora Natalia Cabral, radicada a Capellades, és juntament amb Oriol Estrada fundadora de Faula Films, una plataforma creativa per al desenvolupament i la coproducció de cinema independent a la República Dominicana. Carlos Lechuga, director de Vicenta B, compartirà el cas de Cuba, país caribeny amb una extensa tradició cinematogràfica on la coproducció sembla una eina fonamental per realitzar i distribuir els seus títols.
Activitat amb el suport de:
Amb la col·laboració d'Escola de Cinema de Barcelona (ECIB).
Per assistir a la sessió, escriu a cultura@americat.barcelona.