Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
07/04/2008 / Barcelona

El cicle “Querencias” porta a Casa Amèrica Catalunya una selecció dels millors curtmetratges del Paraguai

Ha començat a Casa Amèrica Catalunya el cicle “Querencias”, que fins al 19 de maig exhibirà una selecció de curtmetratges paraguaians a càrrec del crític d’art Fernando Moure, que avui ha presentat l’acte acompanyat per la directora de cinema Renate Costa, i amb la presència del Cònsol General del Paraguai a Barcelona, Enrique Insfrán. Abans de donar pas a les primeres projeccions del cicle, Moure ha indicat que es tracta d’una tria de que pretén mostrar el Paraguai “des d’una perspectiva universal”, a partir d’històries “que intentin rescatar els sentiments humans” en totes les seves formes i expressions. En aquesta primera sessió s’han mostrat “La clase de órgano” (1990), del jove director de reconeguda trajectòria Juan Carlos Maneglia; “Artefacto de primera necesidad” (1995), de Tana Schémbori; i l’obra conjunta que signen ambdós directors, “Amor basura” (2001, a la imatge), un extravagant homenatge al cinema mut.

La sessió del 14 d’abril també tindrà com a protagonistes a aquests dos realitzadors, i finalitzarà amb la projecció d’un documental que recull la precoç trajectòria de Maneglia, qui s’inicià en el cinema des de l’adolescència. El 28 d’abril, la directora Renate Costa tornarà a Casa Amèrica Catalunya per a comentar una de les seves obres, “Che yvotimí” (2006), que serà projectada en la seva versió original en guaraní juntament amb els treballs de Silvana Rial i Romina Pereira. Finalment, el 19 de maig es clourà el cicle amb la projecció de curtmetratges de Romina Pereira, Daniel Milessi, Gabriela Zuccolillo, Pablo Meilicke i Hugo Cataldo, amb la presència de Dea Pompa, la directora del documental “Restaurando a Héctor”, una història ambientada a Barcelona.