En el marc de la segona mostra a Barcelona del 6è Festival del Cinema Pobre d'Humberto Solás, s'ha projectat la pel·lícula “Lo bueno de llorar”, del director xilè Matías Bize, per primera vegada a la ciutat on va ser rodada. Els protagonistes del film, Álex Brandemühl i Vicenta Ndongo, han assistit a l'estrena a Casa Amèrica Catalunya juntament amb gran part de l'equip de rodatge; el seu director, Matías Bize; i el director del Festival Digital de Barcelona (DiBa), Néstor Domènech, productor d'aquest projecte en col·laboració amb la productora Momo que dirigeix Ndongo. Després de 12 dies de rodatge i un mes escàs de muntatge, una de les característiques més valorades pels actors de “Lo bueno de llorar” és la seva “espontaneïtat”, tal com han reconegut ells mateixos en un diàleg amb el públic assistent, que ha omplert al complet l'auditori de la Fundació.
Projecció en primícia de la pel·lícula rodada a Barcelona “Lo bueno de llorar”, del xilè Matías Bize
“Lo bueno de llorar” va ser estrenada l'any 2007 al Festival de Locarno (Suïssa) i ja ha recorregut 40 certàmens cinematogràfics, entre els quals es troba el Festival Internacional del Cinema Pobre d'Humberto Solás, on va obtenir el Premi VIVE TV de Distribució. “Els festivals són l'única manera perquè aquest tipus de producció s'arribi a veure”, ha afirmat Vicenta Ndongo, per a qui la cosa més important com a productora és “mantenir l'esperit de les pel·lícules independents com aquesta”. El director Matías Bize ha reconegut que, al llarg de la seva carrera, ha tingut “la sort de comptar amb els actors que un vol”. En aquest cas, quan des del Festival DiBa s'el va convidar per dirigir –en primera instància– un curtmetratge, Bize va pensar com a primera opció en els actors Álex Brandemühl i Vicenta Ndongo, als qui havia descobert al film “A la ciutat”, de Cesc Gay, també rodat a Barcelona. “A un no se li presenten projectes tan bojos, tan salvatges, tan des de l'estómac i tan des del cor com el de rodar un llargmetratge en deu dies”, ha explicat Brandemühl, qui “evidentment” va acceptar el repte. “La pel·lícula manté l'espontaneïtat del rodatge, que va ser gairebé al marge de la llei”, ha continuat, comentari que ràpidament ha puntualitzat la directora de producció, que també es trobava entre el públic assistent, afirmant que “es van aconseguir tots els permisos en un temps rècord”. La mostra a Barcelona del Festival del Cinema Pobre d'Humberto Solás continua a Casa Amèrica Catalunya amb les projeccions, avui dijous, dels curtmetratges “El miedo de Mr. G” (Romania/ 2006/20'), de Adina Pintilie, i “El año del cerdo” (Puerto Rico-Cuba/2007/10'), de Claudia Calderón, i del llargmetratge “Upa! Una película argentina” (Argentina/2007/92'), dirigida per Tamae Garateguy, Santiago Giralt i Camila Toker. La clausura tindrà lloc el divendres 31 d'octubre, a partir de les 19:00h, després de la projecció del curtmetratge “EV (La casa)” (Azerbaidjan/2007/33'), de Azif Rustamov, i la pel·lícula “Apocalipsur” (Colòmbia/2006/101'), de Javier Mejía. A continuació, a les 21:30h, el cantant de hip hop i compostitor cubà Kumar oferirà un recital de música en directe.