Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
08/06/2007 / Barcelona

El debat sobre costos i producció cinematogràfica tanca la V edició a Barcelona del Festival Internacional de Cinema Pobre de Cuba

Grans pressupostos enfront de recursos limitats. Projectes de grans productores enfront del treball autosuficient d’un realitzador. Joan González, el director de la productora barcelonina Paral•lel 40, i Sergio Benvenuto, director del Festival de Cinema Pobre han exemplificat a Casa Amèrica Catalunya aquests dos models de creació audiovisual. Dues formes de treballar oposades en aparença però no tant distants en la seva essència: fer documentals i cinema com una forma de “fer possible els somnis” de qualsevol persona.

Grans pressupostos enfront de recursos limitats. Projectes de grans productores enfront del treball autosuficient d’un realitzador. Joan González, el director de la productora barcelonina Paral·lel 40, i Sergio Benvenuto, director del Festival de Cinema Pobre han exemplificat a Casa Amèrica Catalunya aquests dos models de creació audiovisual. Dues formes de treballar oposades en aparença però no tant distants en la seva essència: fer documentals i cinema com una forma de “fer possible els somnis” de qualsevol persona.
 
Les pel·lícules projectades durant tota la setmana a Casa Amèrica en el marc del Festival de Cinema Pobre de Cuba han donat com a exemple la viabilitat d’una producció cinematogràfica feta amb pocs recursos. Tal i com ha defensat Benvenuto, el festival posa l’accent en la figura del realitzador de documentals perquè “al tercer món és impossible pensar des del punt de vista de la producció”. D’aquesta forma es dóna als creadors un “espai d’exhibició” de les seves obres, amb la possibilitat d’estendre’s per altres circuits comercials a través de la itinerància del festival.
 
Per la seva banda, González ha donat veu al punt de vista de la indústria cinematogràfica europea explicant el funcionament dels seus limitats circuits: després de que els directors presentin els projectes a les productores, caldrà veure’n les possibilitats reals al mercat i només així es passarà de la idea a la producció. Una producció amb uns costos que oscil·len a Europa entre els 150.000 i els 300.000 €. “La realitat voluntarista llatinoamericana és condició necessària però no suficient” en el terreny documental. Amb aquestes paraules, el director de Paral·lel 40 ha obert les portes a la indústria iberoamericana per fer una “transformació” que li permeti adaptar-se als circuits comercials, tal i com va fer Barcelona deu anys endarrere.  
 
Després del debat entre aquestes dues maneres de fer cinema, s’han  projectat les darreres obres del Festival de Cinema Pobre a Barcelona: “La voyage en sol majeur” de Georgi Lazarevski, Premi al Millor Documental Gibara 07, i el llargmetratge de ficció “Las Cruces... poblado próximo” de Rafael Rosal.