Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
22/12/2005 / Barcelona

El futur operístic arriba de l'Amèrica Llatina

L'òpera ha trobat el seu futur a Llatinoamèrica. El tenor peruà Juan Diego Flórez i el mexicà Rolando Villazón han estat batejats com els successors dels consagrats Luciano Pavarotti i Plácido Domingo, respectivament. Flórez i Villazón es troben encara en una etapa de creixement operístic, però les seves magnífiques actuacions en diferents escenaris europeus han fet que la crítica els catapulti al primer pla operístic. Fins i tot el propi Pavarotti, instal·lat en l'olimp de l'òpera des de fa anys, coincideix a assenyalar a Flórez com el seu successor.

Juan Diego Flórez va néixer a Lima (Perú,1976) i va estudiar a l'Institut Curtis de Philadelphia. El tenor peruà va realitzar la seva presentació oficial a Pesaro i els qui l’han escoltat afirmen que té una tècnica excepcional, una gran bellesa vocal i una especial sensibilitat. El seu salt al món de l'òpera va arribar al 1996 quan va assumir de sobte el paper principal de Matilde de Shabram en el Festival Rossini de Pesaro. Des d'aleshores, ha tingut suficient amb vuit anys per conquistar al món operístic.

Ara es pot veure al tenor peruà al teatre del Liceu de Barcelona representant el paper de Idreno en l'òpera Semiramide, pel qual ha rebut ja magnífiques crítiques. El seu repertori del bel canto l’encapçalen Rossini, Bellini i Donizetti. Els futurs compromisos de Flórez el portaran al 2009 a Milan, a la Metropolitan Opera House de Nova York, al Real de Madrid i al Festival Rossini d'Òpera de Pesaro, entre d'altres. Els millors escenaris desitgen a aquest tenor peruà que, tot i que encara jove, ja gaudeix d'una reputació digna dels millors.


Rolando Villazón, a qui el món operístic li augura un futur d'èxit com el del tenor Plácido Domingo, creu que “la seva carrera va de pressa, però és conseqüència d'un treball ardu, no m'he saltat esglaons”. L'objectiu d'aquest tenor nascut a Mèxic al 1972 és arribar algun dia a interpretar el Otello de Verdi. “He après a somiar al gran”, afirma en una entrevista a El País, alhora que nega ser el successor de Plácido Domingo. Villazón té contractes signats fins al 2010 en els millors teatres del món i, després de gravar diversos recitals discogràfics amb el segell Virgin, acaba de signar un contracte amb Deutsche Grammophon amb els quals planeja gravar els seus principals personatges a partir de 2007.

El seu debut europeu es va produir a Gènova (Itàlia) al 1999 amb la interpretació de Donis Grieux en Manon. La seva vocació artística el va portar ja als onze anys a ingressar al centre de Capacitació Artística Espacios, on va estudiar música, actuació, dansa contemporània i ballet. La seva introducció al món de l'òpera no va arribar fins a 1998, quan va conèixer al baríton Arturo Nieto, que es va convertir en el seu mestre de cant. Els fruits d'aquest treball li han arribat amb rapidesa, ja que al 1999 va guanyar el Premi del Públic, el Premi Zarzuela i un segon premi en el Certamen Internacional Operalia, que casualment presideix i organitza Plácido Domingo. Al febrer de 2003, la seva ascensió va culminar amb el premi a la Revelació Estrangera a França.