Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
11/06/2010 / Barcelona

EroticAmèrica s’acomiada després de tres jornades d’alt voltatge

Finalitzen les jornades ‘EroticAmèrica’, dedicades a l’erotisme a la literatura, el cinema i la cultura iberoamericana, amb la representació ‘Los críticos también lloran’, una adaptació teatral del primer capítol de l’obra 2666 de Roberto Bolaño, presentada en format de taula rodona per Margarita Posada, Leo Felipe Campos, José Tomás Angola i Jorge Carrión. Prèviament, els cubans Ivan de la Nuez i Wendy Guerra han mantingut un interessant diàleg sobre el cos i la sexualitat a la Cuba contemporània.

Les jornades ‘EroticAmèrica’ han escalfat durant tres dies l’auditori de Casa Amèrica Catalunya amb converses, taules rodones, projeccions, performances i representacions teatrals, que han apropat el públic a les distintes maneres de concebre l’erotisme i el sexe a l’Amèrica Llatina.

La primera sessió de les jornades va comptar amb una performance a càrrec de l’escriptora cubana Wendy Guerra, que va interpretar un conjur per seduir amants influït per les cerimònies de la santeria. Posteriorment, les intervencions de Marcelo Carneiro da Cunha, Leo Felipe Campos, José Tomàs Angola i Mirella Sallarés van completar una sessió marcada per l’atreviment i el sentit de l’humor.  

La sessió del dimecres es va dedicar a reflexionar sobre el paper del sexe en els mitjans de comunicació i va comptar amb la participació dels escriptors Gabriela Wiener, Margarita Posada, Marcelo Carneiro da Cunha i Juan Abreu, tots ells col·laboradors habituals en distints mitjans, on mantenen columnes dedicades al sexe.

Després de la taula rodona, moderada pel periodista català Davida Barba, el bar Elèctric va ser escenari del concert-recital de l’escriptor colombià Efraim Medina Reyes. Les jornades, que han comptat amb una notable assistència de públic, han culminat amb la representació ‘Los críticos también lloran’, inspirada en l’adaptació teatral que el dramaturg Àlex Rigola va fer de l’obra 2666 de Roberto Bolaño.

Els escriptors Margarita Posada, Leo Felipe Campos, José Tomás Angola i Jorge Carrión s’han posat en el paper de crítics, i han reflexionat sobre el rol de l’escriptor com a figura mediàtica, en una taula rodona convertida en culebrot intel·lectual i sexual.