Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
15/10/2007 / Barcelona

Juan Padrón, il·lustrador i guionista: “La tercera part de 'Vampiros en la Habana' està en projecte”

En el marc d'una jornada retrospectiva de la seva obra, l'il·lustrador i guionista cubà Juan Padrón ha estat a Casa Amèrica Catalunya per oferir una conferència sobre la situació del cinema d'animació a Cuba, del qual ha assegurat que gaudeix de molt bona salut. Durant la xerrada, Padrón ha anunciat que la tercera part de la seva saga més famosa, “Vampiros en la Habana”, està en projecte.

En el marc d'una jornada retrospectiva de la seva obra, l'il·lustrador i guionista cubà Juan Padrón ha estat a Casa Amèrica Catalunya per oferir una conferència sobre la situació del cinema d'animació a Cuba, del qual ha assegurat que gaudeix de molt bona salut. Durant la xerrada, Padrón ha anunciat que la tercera part de la seva saga més famosa, “Vampiros en la Habana”, està en projecte.
 
Després de tota una jornada projectant els seus curts d'animació, les seves sèries de dibuixos animats i la seva pel·lícula de culte, “Vampiros en la Habana”, el director cubà Juan Padrón ha mantingut una xerrada amb el públic assistent per parlar sobre la situació del cinema d'animació a Cuba i a Llatinoamèrica. El tema principal ha estat, però, per satisfer la curiositat del públic, la pròpia trajectòria de Juan Padrón i fins i tot els trucs que ell i el seu equip van haver d’enginyar per realitzar els efectes especials de “Vampiros en la Habana” amb la tecnologia de 1985. “Avui dia, els joves abusen dels efectes especials a causa de totes les facilitats tecnològiques que tenen”, ha afirmat.
 
També ha destacat que no hi ha cap altre país a Amèrica Llatina amb igual producció de cinema d'animació que Cuba, “excepte potser Argentina o Mèxic.” El motiu d'aquest fenomen és, segons Padrón, que el cinema d'animació a Cuba no té finalitat comercial i que és possible gràcies al suport institucional tant de l'Escola de Cinema com de l'Institut Cinematogràfic, del qual és director de la secció d'animació. “A l'Argentina, o a Xile, o a d’altres països, si la pel·lícula no té èxit han de tancar els estudis. A l'Argentina, terra de grans dibuixants, no hi pot treballar ningú, tots els dibuixants treballen a fora”, ha declarat.
 
Del seu personatge “Elpidio Valdés”, ha destacat que és un personatge històric que no pot treure's de context perquè no es converteixi en un “Mickey Mouse”. A la sèrie ambientada a finals de segle XIX, Elpidio és un soldat que lluita al costat de l'Exèrcit Llibertador –format per pagesos, esclaus i algun terratinent cubà– contra l'opressor, els espanyols. “De seguida es va tornar l’Astèrix de Cuba”, ha admès, orgullós, el seu creador. Dirigit a un públic infantil, va ser una forma entretinguda d'ensenyar història als més petits, i és que Juan Padrón mai no oblida la seva màxima: “L'objectiu del cinema és entretenir.”