L'Associació del Transport Aeri Internacional (IATA) ha informat a les agències de viatges que necessita l'autorització d'Air Madrid per poder-los lliurar els diners —actualment congelats en un compte de l'associació— i iniciar d'aquesta forma el procés de devolució als usuaris dels bitllets venuts el novembre, informa l'agència Europa Press. El cessament d'activitats d'Air Madrid divendres passat 15 de desembre ha atrapat uns 300.000 viatgers, en la seva majoria llatinoamericans.
L'escàndol Air Madrid: paralitzat el procés de reemborsament urgent de bitllets perquè es necessita l'autorització d'Air Madrid
L'Associació del Transport Aeri Internacional (IATA) ha informat a les agències de viatges que necessita l'autorització d'Air Madrid per poder-los lliurar els diners —actualment congelats en un compte de l'associació— i iniciar d'aquesta forma el procés de devolució als usuaris dels bitllets venuts el novembre, informa l'agència Europa Press. El cessament d'activitats d'Air Madrid divendres passat 15 de desembre ha atrapat uns 300.000 viatgers, en la seva majoria llatinoamericans. El president de l'Associació Espanyola d'Agències de Viatges (AEDAVE), José Manuel Maciñeiras, ha destacat que "malauradament" no va haver acord entre el sector i la IATA a la reunió mantinguda el dilluns 18 de desembre a la tarda, per la qual cosa "el mètode d'urgència encara no està disponible". Segons Maciñeiras, la IATA va justificar la situació per ser només la "dipositària i no la propietària" dels diners d'Air Madrid actualment retinguts, però es va comprometre a seguir bloquejant els diners i a que "quan sigui possible s'iniciïn els reemborsaments". El president d’AEDAVE ha dit que les agències de viatges estan intentant que la companyia aèria es reuneixi amb la IATA, encara que ha assenyalat els "molts problemes" que es poden produir, com que la companyia "vulgui els diners". Maciñeiras ha precisat que la trobada ha de realitzar-se "amb rapidesa" perquè l'aerolínia no presenti abans la suspensió de pagaments. ”Tirats” als aeroportsD'altra banda, l'edició digital de “El País” informa que Air Madrid va incomplir reiteradament des del mes de setembre passat les seves obligacions per garantir la seguretat en vol i, en concret, per certificar la fiabilitat del funcionament dels motors d'almenys dos avions de la seva flota. Aquesta és la causa més greu que va dur a Aviació Civil a no autoritzar set vols de l'aerolínia.Però aquesta no és l'únic motiu pel qual l'organisme que vigila la seguretat del trànsit aeri va suspendre vols d'Air Madrid. La companyia tampoc va presentar certificats que garantissin que realment canviava les peces caducades dels avions, o que el personal de manteniment tenia la formació acadèmica i l'experiència necessària.El sotsdirector de control de trànsit aeri del Ministeri de Foment, Luis Rodríguez, ha defensat la postura del Govern en la gestió de la crisi: "Encara que l'expressió sigui dura, preferim deixar tirats en un aeroport als passatgers que deixar-los tirats en una muntanya", ha indicat en al·lusió a un possible accident de no haver-se pres aquesta decisió.