Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
21/02/2007 / Barcelona

Lloances a la creativitat i proximitat dels creatius de l'Amèrica Llatina en el primer debat de les jornades “Publicitat i disseny llatinoamericans”

La primera sessió de les jornades “Publicitat i disseny llatinoamericans” organitzades per Casa Amèrica Catalunya s'ha saldat amb un èxit de públic i participació. Després de la projecció dels espots més destacats de la 21 edició del Festival Iberoamericà de Publicitat El Sol, professionals com Kathy Matilla, Robert Rodergas o Jorge Gómez Monroy han coincidit a destacar l'aportació dels publicistes llatinoamericans. “Són més creatius i arriscats en contrast amb la falta d'espurna d'Espanya”, ha dit Rodergas. Les jornades finalitzen aquest dimecres 21 de febrer amb un debat sobre la importància dels dissenyadors argentins a la Barcelona actual amb intervencions d'América Sánchez; Ricardo Rousselot i Mario Eskenazi.

La primera sessió de les jornades “Publicitat i disseny llatinoamericans” organitzades per Casa Amèrica Catalunya s'ha saldat amb un èxit de públic i participació. Després de la projecció dels espots més destacats de la 21 edició del Festival Iberoamericà de Publicitat El Sol, professionals com Kathy Matilla, Robert Rodergas o Jorge Gómez Monroy han coincidit a destacar l'aportació dels publicistes llatinoamericans. “Són més creatius i arriscats en contrast amb la falta d'espurna d'Espanya”, ha dit Rodergas. Les jornades finalitzen aquest dimecres 21 de febrer amb un debat sobre la importància dels dissenyadors argentins a la Barcelona actual amb intervencions d'América Sánchez; Ricardo Rousselot i Mario Eskenazi.El creatiu i assessor d'empreses Jorge Gómez Monroy ha comentat que “després d'haver superat la vergonya per la seva pròpia societat, Llatinoamèrica fa una publicitat molt pròxima, que reflecteix el dia a dia”. Per a aquest professional, “Espanya era molt divertida fa 20 anys, però ara està massa sofisticada. Llatinoamèrica, en canvi, és més sincera i pròxima”. No obstant això, Gómez Monroy ha advertit que “a la publicitat espanyola està de moda posar-li accent argentí, el que a vegades no té cap raó de ser”.Robert Rodergas, creatiu publicitari, assessor en comunicació institucional i fundador de “Barcebona”, taller de disseny d'idees, ha secundat la majoria d'aquests plantejaments. “El benestar que tenim a Espanya ha originat conservadorisme. Per contra, a l'Argentina no podien estar pitjor en els últims 10 anys, el que ha provocat que la seva publicitat sigui més creativa i arriscada”, ha afirmat. Per a Rodergas, els directors de marqueting espanyols no tenen “imaginació, valentia i risc”: “tots són iguals, semblen còpies. A Llatinoamèrica hi ha més desimboltura i diversió”, ha subratllat.En el transcurs del debat, els experts han desmentit alguns dels estereotips més comuns vinculats al món de la publicitat. “Jo mai he comprat res gràcies a la publicitat. No és tan efectiva com creiem. I tampoc és veritat que la publicitat dolenta també vengui. Que parlin de tu no vol dir que venguis”, ha assenyalat Gómez Monroy. “Qualsevol nen, qualsevol inepte pot fer publicitat, perquè és la veritat exagerada que persegueix la notorietat i la persuasió. El que ningú sap és la dosi necessària”, ha puntualitzat Rodergas.