Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
06/11/2009 / Barcelona

Daniel Samper afirma que “l’humorista sempre va ser el pallasso de la classe” i Fabiola Arteaga ho corrobora: “Al col·legi vaig ser considerada una revolucionària”

Nova jornada en el calendari de la Setmana de l’Humor Llatinoamericà organitzada per Casa Amèrica Catalunya. Després dels dos èxits anteriors viscuts al Teatreneu, canvi d’escenari i temps per a la reflexió. La humorista peruana Fabiola Arteaga ha desvetllat al públic aplegat a la seu de la institució com va descobrir la seva vocació, mentre el periodista i escriptor colombià Daniel Samper, ha definit aquest imprescindible ofici, bàsic per al bon ànim de la Humanitat.

Francesc Montserrat, gestor cultural de Casa Amèrica Catalunya, ha cedit la paraula a Samper en la introducció qualificant-lo com a “pou de saber” i la floreta ha caigut en terreny abonat, ja que Samper ha sabut lluir a l’alçada de bon començament. Per provocar reflexions del públic assistent a l’acte, el periodista i escriptor colombià ha qualificat a l’humorista com “la persona que veu la seva sort determinada per la força del destí, des de l’escola. Allà ja va ser el pallasso de la classe i aquest paper resulta molt important. Jo mateix, més tard, em vaig fer advocat perquè, a Colòmbia, la justícia fa riure...”.  Daniel Samper  ha insistit amb el seu desig de fer pensar la concurrència: “Recordin Chaplin, l’humor no és només trobar-nos per riure, sinó fer-ho també per plorar emocionats. Potser per això intento fer crítica social des de l’humor”.  Els participants en el debat han analitzat els intríngulis de diversos gèneres, com ara la telenovel·la  o el riure viscut en diferents parts del planeta, i han saltat d’un tema a l’altre sota el denominador comú de la riota humana. Com ben humana és la definició de Fabiola Arteaga quan confessa que “ser positiu i graciós a la vida, riure-te’n de tu mateix, més que una virtut és una qualitat terapèutica”.  Tampoc ha faltat una referència de Fabiola a les seves beceroles escolares: “Al col·legi vaig ser considerada una revolucionària, però veient-ho ara, des de la distància, allà va començar la meva carrera com a humorista”. Després de lamentar que en el seu Perú siguin ben poques les dones que es dediquin a l’humor, segurament a causa del masclisme, Arteaga ha recordat que “treballar en el que t’agrada és la millor benedicció que et pugui tocar. S’han d’estimular més les ments, i no tant els òrgans”.